PUISI: MEMAHAMI JIWA

By Jovie J - 4/15/2020

Aku menghilangkan identitiku
Aku menyembunyikan diriku sendiri
Mengelakkan daripada pertemuan kembali

Seperti ditelan arus ombak
Ada sedetik kumelupakan diriku sendiri
Sungguh hilang bayangan hidup
Aku tidak mengenali diriku

Ada sesaat aku kembali
Memikir dan mencoba
Merindui diriku yang lama
Sungguh pesonaku adalah keindahanku

Aku beri kesempatan atas diriku sendiri
Untuk memberi nafas jiwa baru
Untuk bangkit kembali
Namun ada titik terendahku
Aku dihanyut oleh emosiku

Pesonaku hilang sinar
Apa yang indah tidak terlihat
Namun senyuman tetap kutabur
Untuk menyedapkan perasaanku sendiri.

Aku menenggelamkan diriku sendiri
Sungguh sakit itu tetap melekat
Membutakan rasa harga diri
Sakit yang sudah terbiasa...

Tidak mengapa
Mungkin sebahagian daripada lumrah
Untuk hidup merasai sisi pahitnya kehidupan

Ku membuat permintaan terhadap diriku sendiri
Untuk selalu takut pada kematian
Biar kusedar
Bahawa aku masih dalam realiti kehidupanku.



  • Share:

You Might Also Like

0 comments

Terima kasih kerana sudi baca. Sila tinggalkan komen ya ^^