PUISI: KITA SAHABAT; SAMA-SAMA MENDENGAR, SAMA-SAMA MEMAHAMI

By Jovie J - 4/05/2020

Aku melihat kamu terlihat sedang mengkhayal;
Aku ingin memberitahumu,
Kita sama.

Semalam,
Ketika aku sedang terbaring menunggu lelap mata...
Aku tahu jiwaku ingin berkongsi cerita,
Kepada perasaanku yang sedang layu.

Aku cuba melepaskan semua rasa hati dengan air mata,
Aku tahu Roh Tuhan mendengar jeritan batinku...
Aku sedang melewati pertobatan.

Sebelum ini banyak yang kusesal,
tapi sering terkubur di siang hari...
Aku sering terlupa,
Hingga aku lupa untuk mengingatkan diri sendiri.

Aku tahu kau juga pernah rasa,
Pertanyaan  sebelum tidur yang selalu membelenggu malam hari.
Aku menanti bisikan hati dari Tuhan,
Agar Tuhan memelukku pada saat itu.
Hatiku melolong meminta pelukan paling mendamaikan.

Sahabat,
Kita semua punya rasa yang sama.

Aku tahu,
Kita semua ingin melalui tangisan puas sehingga ia larut dengan sendirinya.
Kita masih ada sejuta langkah...
yang harus kita lalui,
dan kita semua harus tahu,
Tuhan pasti mendengar dan memahami setiap perjalanan hari kita.



Ayuh kita dalam diam,
Berjuang.



  • Share:

You Might Also Like

0 comments

Terima kasih kerana sudi baca. Sila tinggalkan komen ya ^^