Puisi: MENCARI DIRI SENDIRI

By Jovie J - 3/26/2020

Selagi hati belum bersedia
Jangan memaksa untuk memulai
Jika masih perlu ruang dan waktu
Lepaskan hati untuk seketika
Sementara membentuk semula dirimu

Kenapa perlu berfikir panjang?
Bukan sengaja berbuat demikian.
Memulai itu harus seperti dulunya hati baru,
Zaman perasaan itu masih segar tanpa luka.

Kerana aku percaya satu hal
Bahagia bukan tentang kehadiran seseorang
Namun hadir ketika aku rindu,
Mencintai diriku yang dulu.

Aku tidak mahu hilang diri
Kerana kehilangan cinta semata-mata
Aku belajar lebih hebat
Mengutamakan cinta dan nilai harga diriku
Baru aku mengenal erti cinta sebenar.


  • Share:

You Might Also Like

1 comments

  1. JOIN NOW !!!
    Dan Dapatkan Bonus yang menggiurkan dari dewalotto.club
    Dengan Modal 20.000 anda dapat bermain banyak Games 1 ID
    BURUAN DAFTAR!
    dewa-lotto.name
    dewa-lotto.org

    BalasPadam

Terima kasih kerana sudi baca. Sila tinggalkan komen ya ^^