Senarai Nama Baptis Katolik Bayi Lelaki Beserta Erti ( Ibrani )

By Jovie J - 9/23/2021


SENARAI NAMA BAPTIS KATOLIK BAYI LELAKI BESERTA ERTI ( IBRANI )


HURUF A 

Abiathar - Ayah yang sangat baik

Abihu - Dia adalah bapa saya

Abijah - Tuhan adalah bapa saya

Abner - Bapa Cahaya

Abraham - Bapa orang ramai

Abram - Ayah yang ditinggikan

Absolom - Bapa damai

Adonijah - Tuhan adalah tuan saya

Amaziah - Kekuatan Tuhan

Asa - Doktor; penawar

Asaph - Yang mengumpulkan bersama

Asher - Kebahagiaan

Azariah - Dia yang mendengar Tuhan


HURUF B

Baruch - Yang diberkati

Benaiah - Anak Tuhan

Benjamin - Anak lelaki kanan

Boaz - Dalam Kekuatan


HURUF D

Daniel - Allah hakimku

Daud - Sayangku


HURUF E

Eleazar - Tuhan akan menolong

Elihu - Dia adalah Tuhanku sendiri

Elijah - Tuhan yang kuat

Eliphaz - Usaha Tuhan

Elisha - Keselamatan Tuhan

Elkanah - Tuhan yang bersemangat

Elnathan - Tuhan yang memberikan; karunia Tuhan

Emmanuel - Tuhan beserta kita

Efraim - Berbuah

Esau - Dia yang bertindak

Ethan - Kuat

Yehezkiel - Kekuatan Allah

Ezra - Pertolongan


HURUF G

Gabriel - Tuhan adalah kekuatan 


HURUF H

Hosea - Penyelamat

Hur - Kebebasan


HURUF I

Yesaya - Keselamatan Tuhan

Ishmael - Tuhan yang mendengarkan


HURUF J

Jair - Cahaya saya

Jairus - Cahaya saya

James - Sama dengan Yakub

Jason - Dia yang menyembuhkan

Jeremia - Pengujaan Tuhan

Jethro - Kecemerlangannya

Joab - Sukarela

Jonathan - Diberikan kepada Allah

Joses - Yang mengampuni

Josua - Penyelamat

Jotham - Kesempurnaan Tuhan


HURUF L

Laban - Putih bersinar

Lazarus - Bantuan Tuhan

Lemuel - Tuhan dengan mereka

Lot - Dilindungi


HURUF M

Malachi - Utusan saya; Malaikat saya

Matius - Hadiah

Matthias - Pemberian Tuhan

Melkisedek - Raja Kebenaran

Mikha - Rendah hati

Micaiah - Siapa yang suka kepada Allah

Michael - Rendah hati


HURUF N

Nadab - Hadiah percuma;sukarela

Nahum - Penghibur

Nathan - diberikan; memberi; diberi ganjaran

Nathanael - Karunia Tuhan

Nehemia - Penghiburan; pertolongan Tuhan


HURUF O 

Obadiah - Hamba Tuhan

Othniel - Singa Allah; Jam Tuhan


HURUF R

Reuben - Yang melihat anaknya; visi anaknya


HURUF S

Samson - Mataharinya; khidmatnya

Samuel - Mendengar tentang Tuhan

Shem - Terkenal

Simeon - Yang mendengar atau mematuhi

Simon - Yang mendengar atau mematuhi

Salomo - Damai; sempurna


HURUF T

Tobiah/Tobias - Tuhan baik


HURUF U

Uriah - Tuhan adalah cahaya atau api saya

Uzziah - Kekuatan; anak Tuhan


HURUF Z

Zaccchaeus - Suci; bersih

Zakaria - Ingatan kepada Tuhan

Zebadiah - Tuhan adalah bahagian saya

Zedekiah - Tuhan adalah keadilanku





  • Share:

You Might Also Like

0 comments

Terima kasih kerana sudi baca. Sila tinggalkan komen ya ^^